Periodontitis - Clínica Dental Barcelona, Estudi Dental Barcelona

¿Què és la Periodontitis?

La periodontitis es el tipus més comú de malaltia periodontal que es produeix quan la inflamació s’estén més enllà de la geniva i arriba als teixits de suport de les dents, entre ells l’os.

La malaltia periodontal o la periodontitis, pot ser localitzada en algunes dents puntuals o generalitzada, quan es troba en més del 30% dels espais ossis adjacents a les dents.

Causes comuns de la periodontitis o malaltia de les genives

Generalment la periodontitis, al igual que la gingivitis, es produeix per l’acumulació de placa bacteriana. Aquesta acumulació es pot veure afavorida quan hi ha presència de càlcul dental (sarro), restauracions defectuoses (empastes en mal estat) o per empaquetament d’aliments entre les dents.

Signes de periodontitis o malaltia periodontal

Normalment la periodontitis està acompanyada amb la inflamació crònica de la geniva, amb pèrdua òssia i amb la presència de sacs periodontals, que es quan la geniva es separa de la denta i actua com una bossa, a on s’acumulen les bactèries i les restes d’aliments.

En els cassos mes avançats, comença a observar-se la mobilitat dental i un canvi en la posició de les dents i fins i tot exsudat abundant, provinent de les genives.

Símptomes de la periodontitis o la malaltia periodontal

En general la periodontitis es indolorosa, només en alguns casos por haver sensibilitat dental, en aquelles dents en les que les arrels han quedat exposades per la pèrdua òssia i el descens de la geniva.

En altres ocasions i degut a la profunditat dels sacs periodontals, es pot produir dolor després de la ingesta d’aliments, ja que aquests poden quedar impactats per defecte de la masticació, dintre de la geniva afectada.

Quan es produeix infecció a una dent, generant un abscés periodontal, aleshores hi haurà un dolor punxant a la masticació i qualsevol pressió que s’exerceixi sobre la dent, al voltant de la qual, s’ha produït dit abscés.

Quan hi ha abscessos o exsudat provinent de les genives, el pacient sol notar mal sabor de boca.

Tractament per la periodontitis

Després de realitzar les proves diagnostiques que permeten determinar el grau de l’avanç de la periodontitis, aleshores es realitzarà la eliminació del sarro que es troba enganxat sobre les dents, tant a nivell coronal com a nivell radicular, es a dir, per sota i per sobre de la geniva.

La fase més important d’aquest tractament, es la conscienciació del problema per part del pacient i que aquest realitzi el manteniment i cura que li indiqui el periodoncista.