Mantenir la boca sana

¿Com mantenir una boca sana?

Està demostrat científicament que la caries dental i les malalties de les genives que impedeixen mantener una boca sana, estan incluidas entres les malalties infecciones que pateixen, mes freqüentment el essers humans.

De la mateixa manera, a l’actualitat queda certificat, que aquestes malalties infeccioses han disminuït, sobretot a les poblacions on hi ha accés al tractaments dentals.

Tot i això, encara hi ha milions de nens i adults que segueixen patint caries dental o malalties a les genives, però si son tractats a temps, sense cap dubte podran conservar una boca sana amb tota la seva dentadura, tan forta com sigui possible.

Per mantenir la boca sana, existeixen diversos tractaments dentals preventius, entre el quals es troben:

Les higienes dentals periòdiques, per prevenir la malaltia de les genives, bé sigui la gingivitis o bé la periodontitis.

L’aplicació tòpica de fluor anualment, per mantenir l’esmalt fort i evitar la formació de caries.

Els segellat de foses i fissures també per protegir la formació de caries dental.

Les restauracions de composite, en els casos els quals ja s’ha format la caries dental.

Quan es parla de casos lleus, els tractaments d’ortodòncia, també formen part d’aquest grup. Un pacient amb apinyament dental, es un pacient amb alt risc de patir problemes de genives a la zona de l’apinyament, ja que aquest tipus de malposició dental, dificulta la correcta higiene. Per això, al alinear correctament les dents, amb un tractament senzill, es poden evitar majors problemes en un futur.

Quan parlem de casos a on les caries han avançat de tal manera, que ja comencen a produir dolor i inclús infecció dental i la dent es tractada i restaurada, també es considera que estem tractant el cas de forma conservadora. Antigament aquest tipus de situacions eren resoltes amb una extracció dental, impedint la conservació d’una dentadura completa.

Avui en dia, la corrent conservadora creix cada vegada més i les tècniques utilitzades per dur a terme aquest tractaments son més sofisticades i s’obtenen millors resultats a llarg termini. Actualment, tant els dentistes a Barcelona com a nivell mundial, busquen conservar les dents a la boca el major temps possible y per això comencen el tractament precoç i per tant conservador, dels problemes dentals.